28 Nisan 2015 Salı

Böcekle Tanışmıştım Umarım Böcek Dediğim İçin Kızmaz Bana

İlkbaharı yaşamadan yazı yakalamıştım ucundan da olsa o değil de bugün bir böcekle tanıştım. Masamın üstüne yapışmış ve orada konaklayan, adını sanını bilmiyordum. Eğildim ufaktan daha rahat görebilmek için minnacık vücuduna rağmen, iri gözleri vardı. (iri dediysem kocaman değil hayal edin işte. Ufakımsı ama büyük. Böceğin adını bilmiyordum. Kusura bakmaz umarım böcek dediğim için.
 Hava da çok sıcaktı güzel bir yaz günü neden soğuk mermer masamı tercih ettiyse dışarıda gezebilirdi aslında belki sahile inebilirdi hatta yeşil bir palmiye ağacında da soluklana bilirdi neyse bilemiyorum yolunun benim masama nasıl düştüğü konusunu, belki de Sıcaktan sıkılmış belki de soluklanıp yanımdan sesiz sedasız ayrılacaktı. Bir süre bakıştık hiç rahatsız olmadı fakat ben onun soğuk mermer de öylece yapışmasını istememiştim ufak ufak pembe uzun tırnaklarımla iteledim aman ha! yapışmasın diye tırnak uçlarımla…
Neyse ki yapışmadı korkunç ve sevimsiz değildi evde beslenecek kadarda büyük değildi tırnağımla onu aşağıya itemedim. Üflemekte işe yarar diye düşündüm hafif hafif üfledim, öyle bir 4 bacağını açtı ki benimle inatlaşırcasına… yapma! dedim. Sen bir böceksin!  ben kocaman bir insan. Üfledikçe kanatlarını açmamak için direndi direnmesine kayıtsız kalamadım onun o direnmesi beni de çok kızdırdı. Sinirlerimi bozmaya başlamıştı… Yenilgiyi asla kabul edemezdim hele de bir böceğe karşı bunda da yenmeliydim benim dediğim olmalıydı çok bencilceydi bu belki hatta küstahça bir böcekle inatlaşmıştım tutarsızca. Kuvvetlice 3 kere üfledim ve başardım evet başarmıştım. Ama mutsuzdum hatta bu duruma o kadar üzüldüm ki anlatamam. Düştükten sonra  bakmadım ölümü? yaşıyor mu?  bilmiyordum, belki de; şimdi ben ona ne yaptım ki ah bu kocaman insanlar ne dengesizler diye geçiriyordur içinden bilemiyorum…
Üzgünüm…
Böyle böceklerle münasebetim olduğu vakit hep aklıma Kafkanın Dönüşüm kitabı gelir saygılar efendim saygılar...



                              Sinem Kandemir…

0 yorum:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.
 

Sirius... Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger